سازه های صنعتی

سازه های صنعتی :

سازه های صنعتی کاربردی وسیع در ساختارهای صنعتی و کشاورزی دارند . کاربرد این نوع سازه ها در چهار دسته کلی زیر تقسیم بندی می شوند :

  • خطوط لوله و خطوط انتقال برق , تونل ها و شبکه انتقال مواد اولیه و دودکش ها
  • سازه های مربوط به حمل و نقل از جمله پایه های کانوایر و نوار نقاله , جرثقیل های دروازه ای و پل های فلزی
  • مخازن فلزی برای ذخیره سازی گاز مایع , سازه های مربوط به تهویه سالن های تولید , مخازن آب و برج های خنک کننده در صنایع پتروشیمی
  • سازه های مربوط به ماشین الات از جمله شاسی کشی ماشین الات صنعتی

جهت اجرای هر یک از این سازه ها نیازمند دانش تخصصی در زمینه طراحی و  بارگذاری نیرو ها و تجربه بالا در ساخت دقیق مورد نیاز است . به عنوان مثال در طراحی خطوط انتقال سیالات در کارخانجات استفاده از آیین نامه های طراحی مخصوص به مکانیک سیالات مورد استفاده قرار گیرد .

در بسیاری از موارد سازه های فلزی ساخته شده در صنعت تحت ارتعاشات دائمی ناشی از کارکرد ماشین آلات قرار دارند . در این صورت در فرآیند طراحی سازه بایستی فاکتور خستگی مد نظر قرار گیرد . همچنین در بسیاری از موارد سازه های صنعتی در محیط هایی با سطح خورندگی بالای جوی قرار دارند . در این مواقع در پوشش سازه ها بایستی از فرآیندهایی نظیر گالوانیزاسیون یا رنگ آمیزی با رنگ هایی از جنس اپوکسی یا سایر رنگ های با مقاومت بالا استفاده شود .

شرکت آرسین تک با داشتن تیمی کارآزموده آماده همکاری با صنایع پتروشیمی , کارخانجات و سازمان های صنعتی در زمینه طراحی و اجرای سازه های صنعتی مورد نیاز می باشد .